Logowanie do systemu

Top  Previous  Next

Aby rozpocząć pracę w aplikacji RJPS, na stronie startowej systemu RJPS http://rjps.mpips.gov.pl wybieramy link Dla urzędników. Po przekierowaniu na stronę, wybieramy jedną z dostępnych opcji logowania:

 

sposob logowania

 

logowanie

 

Następnie podajemy identyfikator, hasło użytkownika i wybieramy przycisk Zaloguj się.

 

Uwaga! Nie jest możliwa jednoczesna praca w Rejestrze Jednostek Pomocy Społecznej z użyciem jednej przeglądarki i dwóch różnych kont użytkownika.

Uwaga! Zaleca się pracę tylko w jednym oknie/zakładce przeglądarki. Praca w wielu oknach/zakładkach przeglądarki może powodować nieoczekiwane błędy. Jeżeli w obrębie przeglądarki użytkownik próbuje się ponownie zalogować do aplikacji, to otrzyma komunikat, że w systemie istnieje już inna sesja użytkownika. Komunikat ten pojawi się również, jeżeli dany użytkownik jest zalogowany w aplikacji, i próbuje się ponownie zalogować z innego komputera.

Wybranie w komunikacie przycisku "Loguj ponownie" i ponowne zalogowanie do aplikacji spowoduje zakończenie wszystkich sesji dla użytkownika, który był wcześniej zalogowany. Jeżeli użytkownik ten będzie próbował wykonać jakąkolwiek operację w sesji aplikacji, która została zakończona, otrzyma komunikat, informujący o tym, że sesja wygasła na skutek ponownego zalogowania do aplikacji.

Uwaga! Ponieważ do tej pory informacje o realizowanych zadaniach przez jednostki różnego typu w zakresie dodatków mieszkaniowych oraz orzekania o niepełnosprawności nie były gromadzone zarówno podczas zasilenia bazy jak i dodawania/modyfikacji danych jednostki, dlatego użytkownicy tych jednostek zostaną poinformowani o fakcie wprowadzenia możliwości rejestrowania tych danych systemie RJPS. System automatycznie sprawdzi czy istnieje już rekord w bazie dla tej jednostki opisujący realizowane zadania. Jeśli nie będzie istnieć, wówczas użytkownikowi po zalogowaniu do systemu wyświetlony zostanie komunikat informujący o możliwości wprowadzenia tych danych.

Przykładowa treść komunikatu dla jednostki typu OPS:

Na karcie Twojej jednostki możesz umieścić informację o realizowanych przez Twoją jednostkę zadaniach w obszarze: {świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, dodatków mieszkaniowych}. Przejdź do edycji danych Twojej jednostki wybierając w menu "Aktualizuj jednostkę" i wypełnij informacje o realizowanych zadaniach, którą znajdziesz w sekcji "Zakres działania".

W celu przypomnienia hasła wybieramy przycisk Przypomnij hasło. Wówczas należy uzupełnić Identyfikator użytkownika oraz adres e-mail .

przypomnij_haslo

Wybranie przycisku Anuluj przerywa proces przypomnienia hasła i kieruje użytkownika na główną stronę systemu RJPS.

Wybranie przycisku Wyślij nowe hasło wysyła na wprowadzony adres e-mail jednorazowe hasło, umożliwiające zalogowanie się do systemu. Po poprawnym zalogowaniu wymagana jest zmiana hasła użytkownika.